12.02.2015

Deli Ayten


Ayten Şenaşık ya da Bursalıların bildiği ismiyle 'Deli Ayten'. Deli Ayten 1935 doğumlu ve çocukluğunda geçirdiği ateşli hastalık nedeniyle akıl sağlığını kaybediyor. 14 yaşına gelince kendini sokaklara atıyor ve Cümbüş Hasan'a vuruluyor. Öyle ki Ayten divane gibi Bursa sokaklarında dolaşıyor ama aslında Hasan’ını arıyor. Cümbüş Hasan meyhanelerde cümbüş çalarmış. Alkolden erken yaşta ölmüş. Bu ölümden sonra Deli Ayten daha çok delirmiş.

Ayten, Hasan öldükten sonra Bursa sokaklarında beyaz elbisesi, Hasan’ın ona hediye ettiği çantalar ile Hasan’ın cümbüşü ve davuluyla gezmeye başladı. Kapalıçarşı ve Uzunçarşı esnafı Ayten’i hem seviyor hem de birazcık korkuyordu. Çünkü kızdığı zaman çantasında taşıdığı taşları dükkanların camına atıyordu. Deli Ayten 57 yaşında, 12 Mart 1992 günü Kızyakup Mahallesi’ndeki kulübesinde bir başına hayata gözlerini yumdu. Cenazesi Ahmed Dai Camii'nden kaldırıldı ve Pınarbaşı Mezarlığı'nda toprağa verildi.


Yıllar sonra 2009 yılında Ayten’in heykeli doğduğu, büyüdüğü ve öldüğü mahalle yıkıldıktan sonra yapılan parka dikildi. Gazeteler bu haberi “‘Deli Ayten’ Mahalleye Geri Döndü” başlığıyla verdi. Ne diyordu Bursalı şair Orhan Doğan:

"Bir gün yaramazlık yaptım ben
Çocuktum, inandım ne yazık ki hemen
Deli Ayten'e vermekle korkuttu beni annem
Sen bizim korku kahramanımızdın
Bursamızın meşhur delisi Deli Ayten..."

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...