13.05.2013

Planet of the Apes


İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi 1.madde derki "Bütün insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğarlar. Akıl ve vicdana sahiptirler, birbirlerine karşı kardeşlik anlayışıyla davranmalıdırlar."

Malum dün derbi vardı. Maç esnasında yaşanan zeki, çevik fakat ahlak yoksunu kavgalar, hakem hataları, maç sonrasında sosyal medyada ki kirli savaş. Falan filan. Anlayacağınız balık hafızalar devreye girdi. Futbol ve televizyon toplumların afyonudur gerçeğini birkez daha görmüş olduk. Bütün bunlar yetmezmiş gibi, maç esnasında tribünlerdeki bir taraftarın Eboue ve Drogba'ya muz sallaması ırkçılık tatışmalarını alevlendirdi. 

Drogba, ırkçı ifadeler kullananlara şöyle seslendi. "Bana maymun diyorsunuz ama 2008'de Chelsea, Fenerbahçe'yi yendiğinde ağlıyordunuz. Bana maymun diyorsunuz ama geçen sene ben Şampiyonlar Ligi'ni kazanırken ekranların önünde sevinçten zıplıyordunuz. Bana maymun diyorsunuz ama Galatasaray şampiyonluk yaşadığında deliye döndünüz. Ve en kötüsü; bana maymun diyorsunuz ama dün benim maymun kardeşimin attığı iki golde de sevinçten zıpladığınızı unutuyorsunuz. Ve kendinize gerçek taraftar diyorsunuz, öyle mi?

Herkesin kendini Tatar Ramazan sandığı Abdurrahman Çavuş'ların diyarında asıl maymun kim oluyor? Cevabı çok basit aslında. Mesele özünde, sadece insan olmayı becerebilmek.

MIA - Born Free

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...