19.09.2012

Walk in Silence


Bir umutsuzluk son haddine geldiğinde, kendinizi öldürebilirsiniz ya da ani bir yaşama arzusu uyandıran yazgısal bir sevinç kaplar her yanınızı. Ian Curtis hakkını ilk tercihten yana kullandı. Sırtında "Nefret" yazan bir ceketle meydan okudu tüm Mancherster sokaklarına. İlk defa ne zaman tüm kalbinle gülümsedin ya da umudun doğmaya başladığı bir gün doğumunu en son ne zaman izledin. Ian bütün bunlara dayanamadı ve kendini astı. Kimler neler söylemiş onun ölümünden sonra bir kulak verelim.

Shaun Ryder (Happy Mondays)

Pips, 70'lerin en sıkı kulübüydü. Hasta olduğumuz kızların hepsi orada olurdu. Biz r&b odasında takılırdık. Kızlar orada takılırdı çünkü. Ama yan taraftan "Transmission" çalmaya başladığında, tüm erkekler, Joy Division seyretmeye akın ederdik. Uzun yağmurlukları bir kenara bırak, Joy Division tamamen farklı, karanlık bir şeydi hepimiz için. Bizden biri gibi görünen tek gruptu. Ian Curtis'le hiç tanışmadım. Okuldan sonra telgrafçı olarak çalışmaya başladım. Bir gün işyerindeki amirim "Dostun ölmüş, hani sevdiğin grup var ya, Joy Division. Ian Curtis ölmüş" dedi. Camdan dışarıya bir çöp tenekesi fırlatmak geldi içimden. Sanki futbol takımım maç kaybetmişti. Evet ben Beatles, Stones ve punk'la büyüdüm, ama elimize müzik aleti almamızı sağlayan grup Joy Division'dır.



Kurt Cobain

Joy Division'dan uzak durdum, çünkü onların birkaç şarkısını dinlemiş ve onlara kapılabileceğimi anlamıştım. Gruba dair duyduğum hikayeler de gösteriyordu ki, her şey bir yana, onlar bir yana olacaktı. Nirvana'nın içinde o gotik havanın olduğunu hissettim hep.

Moby

Zengin bir kasabada fakir büyüdüm. Herkes uzun boylu ve sağlıklıydı. Tek kaçışım kitaplar, müzik ve mükemmel sesli şarkıcılardı. Hayatımın en önemli anlarından biri, New Order elemanlarına benimle "New Dawn Fades" şarkısını çalmak isteyip istemediklerini sormamdır. ("24 Hour Party People" filmi için) Barney ve Peter'a nasıl çalacaklarını öğretmek zorunda kaldım. Peter bu şarkıyı en son Ian hayattayken çaldıklarını söyledi. 16 yaşımdayken bana Ian Curtis'in yerini dört dakikalığına alacağımı söyleselerdi, hayatta inanmazdım. Lower East Side'da bir bara giderseniz, Joy Division duyma ihtimaliniz yüksektir. 90'lar Amerikası müzik açısından çoraktı. Interpol, The Killers, TV On The Radio'nun 90'ları tamamen pas geçmiş olmaları süpriz değil. Williamsburg'ta yaşayan 22 yaşındaki biri için Limp Bizkit mi, yoksa Joy Division mı daha ilhan vericidir? Seçim bariz bence!

Joy Division - Dead Souls

Moby - New Dawn Fades

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...