28.05.2012

Sevgiden öte sürekli ölüm


Sevgiden Öte Sürekli Ölüm, Gabriel Garcia Marquez'in hayata, yaşama, çaresizliğe ve ölüme dair geniş bir hayal gücünün eseri olan 12 öyküden oluşuyor. Kitabı ilk okuduğumda çarpılmıştım. Ustanın insana dair gözlemleri cam kenarı şoför arkası tadındaydı. Hava ise Güney Amerika'ya özgü karanlık, korkuyu ve yağmuru beklerken tedirginliğinde. Benim en sevdiğim öyküler ise ilk öykü "Nabo, Melekleri Bekleten Zenci" ve kitaba ismini veren son öykü. Benden size tavsiye, artık baskısı olmadığı için kolay kolay bulunmayan bu kitabı bir yerlerde bulursanız mutlaka okuyunuz.

"...Güzel okullarda okuyacaktım kafelerde oturacaktım.
Pahalı tatlıları yarım bırakacaktım güya
Puanım yetmedi nezakete bir de küstahlığa.
Yurda verdiler.


İnsan her şeye alışıyor derlerdi.
Bense bir aşk bir de diş ağrısına
Alışamadım derdim alıştım
Yaşayamam derdim. Öyle bir yaşarsın ki
Anne olursun öldürerek kendini.
Anne oldum...."

"Murat Küçükçiftci"

Günün Dinleme Önerileri:

- Desire "Under Your Spell"
- Wire "Marooned"
- The Fall "I'm Frank"
- Frankie Rose "Night Swim"
- Gülden Karaböcek "Dilek Taşı"

Günün Filmi:


Nicolas Winding Refn - "Drive" (2011)

Hepinize Mutlu Pazartesiler..


College feat. Electric Youth - A Real Hero

Desire - Under Your Spell

Jeremy Jay - Gallop

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...