13.05.2014

Goodbye Girl - Trish Keenan (1969-2011)


Her ölüm erken ve zamansızdır aslında. Broadcast sadece bir grup değildi benim için. En özel anlarımda, tarifi olmayan içsel yolculuklarımda, hüzünlerimde, mutluluklarımda ruhani bir seslenişti Trish Keenan'ın eşi benzeri olmayan sesi. 2011 yılında, 42 yaşında güzel bir insanın zatüre gibi çirkin bir hastalıktan ölmesi anlamsız bir ironi sanırım. Umarım gittiğin yerde rengarenk mutluluk balonları senin için uçar. Hoşçakal güzel insan, seni çok özleyeceğiz.



Ve değerli dostum Bora'nın Trish Keenan için yazmış olduğu bir veda mektubu tadındaki cümleleri....

Sene 1998.. İstanbul-Yalova deniz otobüsü.. Walkman'imde araklanmış bir kaset, bir yüzünde Tindersticks 2nd album var, diğer yüzünde Broadcast "Work And Non-Work" albümü... 90'lık kaset sanırım... Geç de olsa Bristol sound'u keşfettiğim ve hızla benimsediğim bir süreçte beni kıskıvrak yakalıyor bu albüm...Vokalistin sesi buzlar kraliçesi kıvamında...çoğu parçada... Müzik ise hem retro hem değil... Hem günün trip-hop dokunuşlarına yakla...şıyor bazı noktalarda hem de art-house filmlerin soundtracklerine benzeyen ses örgüsüyle ayrılıyor o hattan...45 dakika süren o deniz yolculuğunda yaşadığım kafa karışıklığını çok net hatırlıyorum... Aynı zamanda ayaklarımın yerden kesildiğini de... Ağır bir antidepresan'ın etkisinden farkı yoktu... Wurtzel'in "Prozac Toplumu"nu yeni okumuş, bahsi geçen tüm ilaçları not etmiştim lazım olur diye, pratikte ise daha hızlı ve etkili bir ilaç olan Xanax'ı deneyimlemiştim bile...ama "Work And Non-Work" hepsini ezip geçmiş ve (mecaz değil) ellerimi ve ayaklarımı uyuşturmuştu...Neydi bu bilmiyorum, katarsis???


Broadcast - The Book Lovers

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...